Volume 5 • 1966-67

Indhold

An Aulos in the Danish National Museum
Poul Rovsing Olsen, komponist, musikvidenskabelig assistent ved Dansk Folkemindesamling

Akkordtone eller gennemgangstone, en musikpsykologisk studie
Povl Hamburger, dr. phil., lektor ved Københavns Universitet

Les grands oratorios bibliques de Marc-Antoine Charpentier
Bodil Ellerup Nielsen, cand. mag., universitetsadjunkt, Århus

Orgel- und Vokalmusik im Oeuvre norddeutscher Organisten um Buxtehude
Friedhelm Krummacher, dr. phil., videnskabelig assistent ved universitetet i Erlangen

La comparaison entre les versions differentes d'un concerto d'Antonio Vivaldi transcrit par J. S. Bach
Peter Ryom, cand. mag., kandidatstipendiat ved Københavns Universitet

Frederik Carl Lemming, Musikmeister in Kapstadt (1805 -1817)
Jan Bouws, dr. phil., Stellenbosch, Sydafrika

Zentraltonprinzipien bei Anton Webern
Henning Nielsen, cand. mag., kandidatstipendiat ved Aarhus Universitet

Recensioner
Christian Thodberg, Der byzantinische AlleluriarionzyklusHenrik Glahn
Finn Mathiassen, The Style of the Early MotetHenrik Glahn

Det 5. nordiske musikforskermøde, Arhus, den 16.-19. august 1966

Foredrag holdt i Dansk Selskab for Musikforskning