Volume 5 • 1966-67
Indhold
An Aulos in the Danish National Museum
Poul Rovsing Olsen, komponist, musikvidenskabelig assistent ved Dansk Folkemindesamling
Akkordtone eller gennemgangstone, en musikpsykologisk studie
Povl Hamburger, dr. phil., lektor ved Københavns Universitet
Les grands oratorios bibliques de Marc-Antoine Charpentier
Bodil Ellerup Nielsen, cand. mag., universitetsadjunkt, Århus
Orgel- und Vokalmusik im Oeuvre norddeutscher Organisten um Buxtehude
Friedhelm Krummacher, dr. phil., videnskabelig assistent ved universitetet i Erlangen
La comparaison entre les versions differentes d'un concerto d'Antonio Vivaldi transcrit par J. S. Bach
Peter Ryom, cand. mag., kandidatstipendiat ved Københavns Universitet
Frederik Carl Lemming, Musikmeister in Kapstadt (1805 -1817)
Jan Bouws, dr. phil., Stellenbosch, Sydafrika
Zentraltonprinzipien bei Anton Webern
Henning Nielsen, cand. mag., kandidatstipendiat ved Aarhus Universitet
Recensioner
Christian Thodberg, Der byzantinische Alleluriarionzyklus – Henrik Glahn
Finn Mathiassen, The Style of the Early Motet – Henrik Glahn
Det 5. nordiske musikforskermøde, Arhus, den 16.-19. august 1966
Foredrag holdt i Dansk Selskab for Musikforskning |